vrijdag 23 mei 2008

Donderdag 22 mei - "Cabo San Lucas"

Pin_Cabo Vanmorgen werden de beide ankers al vroeg in het water gelaten, want het schip ligt in de baai van "Cabo San Lucas". Omdat het schip niet tot in de haven kan, worden we vervoerd met kleine bootje, "tenders" genoemd.

Eenmaal aan land werden we, zoals op alle andere bestemming, vastgeklampt voor "Taxi", "Juwelen", "T-shirts",... Dit waren we ondertussen al gewoon geworden, zodat we dit al niet meer hoorden.

CaboSanLucas002

CaboSanLucas010 Cabo San Lucas is een mooi havenstadje op een schiereiland dat gelegen is aan de Stille oceaan. Het is vooral bekend om "El Arco", dit is een rotsfromatie met een natuurlijke boog. Deze zijn we dan ook gaan bezoeken met een bootexcursie. Cabo is ook bekend als wereldhoofdstad voor het vissen van "Marlins".

Natuurlijk zijn we een bezoekje gaan brengen aan het Hard Rock Café, maar jammer genoeg waren al de pins uitverkocht.

CaboSanLucas005Na het bezoek aan het Hard Rock Café hebben we een andere leuke tent bezocht, "Cabo Wabo". De uitbater van deze plaats is één van de leden van de Hard Rock groep "Van Halen", bekend geworden met de nummers "Running with the Devil" en "Jump". Het heeft een klein podium waar de rockers soms stevig uit de bol gaan, op de foto's aan de muur te zien.

CaboSanLucas020Na een lange wandeling langs de jachthaven, kwamen we terecht bij een strand waar we konden genieten van het mooie uitzicht over de baai en de Disney "Magic". Sally heeft gaan voelen hoe de temperatuur was van het water en deze was "zeer klein", dus ben ik er maar wijselijk uitgebleven.

CaboSanLucas014De temperaturen waren veel frisser dan de vorige dagen, maar dat nam niet weg dat we er nog een extra kleurtje boven hebben gekregen. (Sorry, Gina en Ellen)

Na deze mooie dag was het tijd om terug te keren met de "Tenders" naar het schip.

Onze volgende halte zal jammer genoeg de eindhalte zijn, "Los Angeles". Vooraleer het zover is hebben we nog twee dagen zee voor de boeg.

pirate_mickey Vanavond is het de grote Piratenavond, maar hier zal je pas morgen meer foto's van kunnen bekijken, want ik vrees dat het laat zal worden.

Ahoy Mates, a pirate's life for me !!!

Foto's Cabo San Lucas

CaboSanLucascollage

Extra foto's van de karakters

Omdat er elke dag meer en meer Disney karakters in de gangen en op het dek rondlopen kunnen we het niet nalaten om deze reeks aan te vullen.

Characters2collage

Anoniem zei

Hoi Peter en Sally,

Jullie hebben de groetjes van Annemie (van Paul) - maar dat hebben jullie intussen al gelezen.
Wij gaan blijkbaar naar dezelfde kapper en jullie blog kwam daar ter sprake.
Nog nooit was een bezoek aan de kapper zo snel voorbij: wij hebben heel wat afgekletst over 'op reis gaan'.
Bedankt Annemie!

En jullie ook bedankt, want het is dankzij jullie reis en jullie blog dat wij aan de praat zijn geraakt.

Geniet nog van jullie laatste dagen op de boot en van LA!

Groetjes,
Marleen (en Walter)

Anoniem zei

Knappe Blog, moet verschrikkellijk veel werk in steken! Proficiat!